eTwinning - Szkoła Podstawowa im. Orląt Lwowskich w Nowinach

Przejdź do treści

eTwinning

Projekty
.....................................
Projekt „PUT YOUR MATH GLASSES ON”
Od września 2018 roku klasa V b oraz chętni uczniowie z innych klas biorą udział w projekcie e-Twinning „PUT YOUR MATH GLASSES ON”. Celem projektu jest zmotywowanie uczniów do praktycznego wykorzystania matematyki w prawdziwym życiu i dostrzeganie związku między matematyką a naturą, sztuką, innymi przedmiotami i samym światem. Uczniowie będą rozwijać swoje umiejętności językowe i społeczne, umiejętności cyfrowe i wiedzę z innych przedmiotów. Nawiążą kontakt z rówieśnikami z innych krajów i poznają ich codzienne życie.
Zadania przewidziane na wrzesień i październik:
W pierwszych dwóch miesiącach trwania projektu zrealizowaliśmy następujące zadania:
- wykonaliśmy zdjęcia uczestników w okularach w kształcie różnych geometrycznych figur w celu wprowadzenia tajemniczości i zabawy,
- przygotowaliśmy prezentacje, w których pokazaliśmy naszą okolicę, zwracając przy tym uwagę na różne geometryczne kształty,
- wspólnie z innymi uczniami klas piątych włączyliśmy się w obchodzenie Światowego Tygodnia Matematyki poznając historię wybuchających kropek.
Następnymi zadaniami podzielimy się wkrótce.
Ewa Frączek-Osuch
..................................
....................................
Projekt „PUT YOUR MATH GLASSES ON”
Mija kolejny etap projektu e-Twinning „PUT YOUR MATH GLASSES ON” w naszej szkole. Oto krótkie podsumowanie zadań przewidzianych na listopad i grudzień.
Jednym z zadań było przygotowanie i przedstawienie przepisu na dowolną tradycyjną potrawę z danego kraju. My wybraliśmy pierogi ruskie, czyli pierogi z ziemniakami i białym serem. Należało podać proporcje i sposób wykonania, uczestnicy projektu z innych szkół mogli przeliczyć proporcje zgodnie z liczbą uczniów w danej klasie.
Następnym zadaniem było wykonanie i wysłanie kartek świątecznych uczestnikom projektu. Elementy dekoracyjne na kartkach miały zawierać oś lub środek symetrii. Wysłaliśmy kartki do 12 szkół. My również otrzymaliśmy piękne, ręcznie robione kartki ze szkół w Rumunii, Bośni i Hercegowiny, Chorwacji, Grecji, Hiszpanii.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć. Ze względu na ferie zimowe, następne zadania będziemy realizować od lutego 2019 roku.
Ewa Frączek-Osuch

.....................................
Projekt „PUT YOUR MATH GLASSES ON”
Kolejna część zadań za nami. W marcu odbył się konkurs na logo projektu „PUT YOUR MATH GLASSES ON!”. Z naszej szkoły uczniowie zaproponowali trzy projekty na logo, dwa z klasy 5b i jeden z klasy 7b. Ostatecznie w wyniku głosowania pierwsze miejsce zajęło logo z Serbii.
W kwietniu zastanawialiśmy się nad tym, czy w naszej gminie są ulice, które noszą imiona sławnych kobiet. Szybko doszliśmy do wniosku, że takich ulic nie ma.
Już wkrótce ostatni etap projektu dobiegnie końca, a wtedy przedstawimy informacje na ten temat.
.....................................
Projekt PUT YOUR MATH GLASSES ON!
Wraz z końcem roku szkolnego 2018/2019 zakończył się ostatni etap projektu. Zadania przewidziane na maj i czerwiec dotyczyły nagrania trzech krótkich filmów, w których należało przedstawić:
- informacje o procentowych zależnościach między powierzchnią Ziemi, Europy i naszego kraju;
- informacje o procentowych zależnościach między powierzchnią naszej miejscowości i powierzchnią naszego państwa oraz o liczbie ulic z naszej gminy, które mają żeńskie nazwy;
- informacje o procentowych zależnościach między liczbą mieszkańców naszej gminy, liczba uczniów w naszej szkole oraz liczbą uczniów zaangażowanych w bieżącym projekcie eTwinning.
Prezentujemy efekty naszej pracy. Ostatnim zadaniem było wypełnienie ankiety ewaluacyjnej. Z zadaniami i wynikami projektu PUT YOUR MATH GLASSES ON! można zapoznać się na stronie internetowej https://mathglasses.weebly.com. Są tam też działania, których nie realizowaliśmy. Udział w projekcie był ciekawym doświadczeniem.
 
Ewa Frączek-Osuch
Aktualizacja: grudzień 2022 r.
Admin: MS
Wróć do spisu treści