eTwinning
Projekty
.....................................
Projekt
„PUT YOUR MATH GLASSES ON”
Od
września 2018 roku klasa V b oraz chętni uczniowie z innych klas biorą udział w
projekcie e-Twinning „PUT YOUR MATH GLASSES ON”. Celem projektu jest
zmotywowanie uczniów do praktycznego wykorzystania matematyki w prawdziwym życiu i
dostrzeganie związku między matematyką a naturą, sztuką, innymi przedmiotami i
samym światem. Uczniowie będą rozwijać swoje umiejętności językowe i społeczne,
umiejętności cyfrowe i wiedzę z innych przedmiotów. Nawiążą kontakt z
rówieśnikami z innych krajów i poznają ich codzienne życie.
Zadania
przewidziane na wrzesień i październik:
W pierwszych dwóch miesiącach trwania projektu
zrealizowaliśmy następujące zadania:
-
wykonaliśmy zdjęcia uczestników w okularach w kształcie różnych geometrycznych
figur w celu wprowadzenia tajemniczości i zabawy,
-
przygotowaliśmy prezentacje, w których pokazaliśmy naszą okolicę, zwracając
przy tym uwagę na różne geometryczne kształty,
-
wspólnie z innymi uczniami klas piątych włączyliśmy się w obchodzenie
Światowego Tygodnia Matematyki poznając historię wybuchających kropek.
Następnymi
zadaniami podzielimy się wkrótce.
Ewa Frączek-Osuch
..................................
....................................
Projekt „PUT YOUR MATH GLASSES ON”
Mija kolejny etap projektu e-Twinning „PUT YOUR MATH GLASSES ON” w naszej szkole. Oto krótkie podsumowanie zadań przewidzianych na listopad i grudzień.
Jednym z zadań było przygotowanie i przedstawienie przepisu na dowolną tradycyjną potrawę z danego kraju. My wybraliśmy pierogi ruskie, czyli pierogi z ziemniakami i białym serem. Należało podać proporcje i sposób wykonania, uczestnicy projektu z innych szkół mogli przeliczyć proporcje zgodnie z liczbą uczniów w danej klasie.
Następnym zadaniem było wykonanie i wysłanie kartek świątecznych uczestnikom projektu. Elementy dekoracyjne na kartkach miały zawierać oś lub środek symetrii. Wysłaliśmy kartki do 12 szkół. My również otrzymaliśmy piękne, ręcznie robione kartki ze szkół w Rumunii, Bośni i Hercegowiny, Chorwacji, Grecji, Hiszpanii.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć. Ze względu na ferie zimowe, następne zadania będziemy realizować od lutego 2019 roku.
Ewa Frączek-Osuch
.....................................
Projekt
„PUT YOUR MATH GLASSES ON”
Kolejna część zadań za nami. W marcu odbył się konkurs na
logo projektu „PUT YOUR MATH GLASSES ON!”. Z naszej szkoły uczniowie
zaproponowali trzy projekty na logo, dwa z klasy 5b i jeden z klasy 7b.
Ostatecznie w wyniku głosowania pierwsze miejsce zajęło logo z Serbii.
W kwietniu zastanawialiśmy się nad tym, czy w naszej
gminie są ulice, które noszą imiona sławnych kobiet. Szybko doszliśmy do
wniosku, że takich ulic nie ma.
Już wkrótce ostatni etap projektu dobiegnie końca, a wtedy
przedstawimy informacje na ten temat.
.....................................
Projekt PUT YOUR MATH GLASSES ON!
Wraz z końcem roku szkolnego 2018/2019 zakończył się ostatni etap projektu. Zadania przewidziane na maj i czerwiec dotyczyły nagrania trzech krótkich filmów, w których należało przedstawić:
- informacje o procentowych zależnościach między powierzchnią Ziemi, Europy i naszego kraju;
- informacje o procentowych zależnościach między powierzchnią naszej miejscowości i powierzchnią naszego państwa oraz o liczbie ulic z naszej gminy, które mają żeńskie nazwy;
- informacje o procentowych zależnościach między liczbą mieszkańców naszej gminy, liczba uczniów w naszej szkole oraz liczbą uczniów zaangażowanych w bieżącym projekcie eTwinning.
Prezentujemy efekty naszej pracy. Ostatnim zadaniem było wypełnienie ankiety ewaluacyjnej. Z zadaniami i wynikami projektu PUT YOUR MATH GLASSES ON! można zapoznać się na stronie internetowej https://mathglasses.weebly.com. Są tam też działania, których nie realizowaliśmy. Udział w projekcie był ciekawym doświadczeniem.
Ewa Frączek-Osuch