DSD 2021/22 - Szkoła Podstawowa im. Orląt Lwowskich w Nowinach

DSD 2021/22

Program DSD
...........................
Grupa DSD – klasy VIa i VIb (rok szkolny 2021/2022)
1.      Czarnecki Adam
11.   Wawrzycka Alicja
Nauczyciel języka niemieckiego: Agnieszka Miszczyk
...............................
Grupa DSD – klasy 5abc (rok szkolny 2021/22)
1.     Bartocha Zofia
18.  Wojtyś Magdalena
..............................
Egzamin DSD B1 już za nami

Tradycyjnie wiosną uczniowie  grup DSD przystąpili do Międzynarodowego Egzaminu Certyfikatowego z języka niemieckiego na poziomie B1. Podczas części pisemnej, która odbyła się  9. marca, 19 ósmoklasistów sprawdzało swoje umiejętności rozumienia tekstów oraz formułowania wypowiedzi . Cześć ustna egzaminu, w czasie której uczniowie zaprezentowali  swoje kompetencje komunikacyjne,  miała miejsce  4. kwietnia.

Na wyniki części pisemnej musimy jeszcze poczekać. Pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość oraz trzymać mocno kciuki, aby prace naszych uczniów zostały wysoko ocenione przez niemieckich egzaminatorów.

Przypomnijmy, że do bezpłatnego egzaminu DSD I przystąpić mogą jedynie uczniowie klasy DSD ze zwiększoną liczbą godzin języka niemieckiego.
...........................
Nasi uczniowie w finale Konkursu Przedmiotowego
Miło nam poinformować, że 7 uczniów naszej szkoły realizujących program DSD, znalazło się w gronie najlepszych  i zostało finalistami IV Wojewódzkiego Konkursu z Języka Niemieckiego. Jako nagrodę finaliści konkursu otrzymują dodatkowe punkty podczas rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej.
Wspomniany tytuł wywalczyli: Jakub Bielecki VIII c, Alicja Cęcek VIII c, Antonina Nowaczkiewicz VIII d, Michał Pypeć VIII d, Kalina Rutkiewicz VIII d, Piotr Szczepanik  VIIIc  oraz Zuzanna Toczek.

Gratulujemy  sukcesów
.............................
WYCIECZKA NIEMCY – AUSTRIA

Niedziela 5 czerwca, godzina 19.00 wszyscy w dobrych nastrojach wyruszamy na wycieczkę do Niemiec i Austrii. Po 14 godzinach jazdy docieramy do Garmisch-Partenkirchen, oglądamy tam skocznię i idziemy w kierunku wąwozu Partnachklamm. Przeszliśmy piękną trasą wzdłuż rzeki Partnach. Huk wody, ciemne tunele i wąskie przejścia wykute w skale robiły niesamowite wrażenie.

Dzień drugi naszej wyprawy to wyjazd do Austrii, do miejscowości Bregencja. Kolejką górską wjechaliśmy na szczyt Pfänder, z którego rozpościera się przepiękny widok na Jezioro Bodeńskie i Alpy, jednak pogoda spłatała nam figla i  podziwiamy mgłę. Wracamy do Bregencji i tam czeka na nas już słońce. Zwiedzamy miasteczko i statkiem płyniemy do Niemiec do miejscowości Lindau.

Trzeci dzień powitał na słońcem. Jedziemy do miejscowości Schwangau, gdzie zwiedzamy jeden z najbardziej znanych zamków w Europie. Neuschwanstein to zamek z bajki, zbudowany na skale przez Ludwika II Bawarskiego i prawie wszyscy znamy go z czołówki bajek Walta Disneya Popołudniu udajemy się  do skansenu Bergbauernmuseum, gdzie możemy zobaczyć jak wyglądały domy i gospodarstwa dawniej.

Czwarty dzień wycieczki znowu rozpoczynamy w ulewnym deszczu. Wszyscy w dobrych nastrojach i w kurtkach przeciwdeszczowych (ci co mieli) ruszamy do Oberstdorfu na skocznie narciarskie. Wjeżdżamy na sama górę i podziwiamy piękną panoramę Alp (przestało padać). Po kolacji świętujemy wspólnie piętnaste urodziny Radka.

Piątego dnia powitało nas piękne słońce. W świetnych nastrojach jedziemy do Monachium. Zwiedzamy stadion Allianz Arena i muzeum FC Bayern, następnie jedziemy do muzeum BMW, gdzie zobaczyliśmy różne modele aut i motocykli. Mogliśmy podziwiać zarówno najstarsze samochody BMW jak i najnowsze egzemplarze pełne luksusu. Na koniec spacer po starówce, ostatnie zakupy i powrót do domu.
...............................
Auf dem Weg zum DSD I - Certyfikat  A1 i A2
Aby sprawdzić swoje umiejętności językowe, wszyscy  uczniowie grup DSD klas VI i VII przystąpili na początku czerwca do bezpłatnego egzaminu wewnętrznego na poziomie A1 i A2 - Auf dem Weg zum DSD I. Egzamin składał się tradycyjnie z czterech części: rozumienia tekstów słuchanych, rozumienia tekstów pisanych, formułowania krótkiej wypowiedzi pisemnej oraz wypowiedzi ustnej. Wprawdzie tuż przed nim długopisy drżały w dłoniach, a na twarzach pojawiły się rumieńce, ale stres okazał się skutecznym motywatorem. Uczniowie świetnie poradzili sobie z zadaniami egzaminacyjnymi i po kolejnym roku intensywnej pracy otrzymają certyfikaty językowe. Okazało się, że potrafią już całkiem nieźle „szprechać”. Gratulujemy uzyskanych wyników. Brawo!!!
Rusza tegoroczny nabór do grupy DSD z rozszerzonym programem języka niemieckiego dla uczniów obecnych klas IV na rok szkolny 2022/23. Jeśli chcesz posługiwać się płynnie językiem najczęściej używanym w Europie, zapisz się do grupy DSD. W ramach bezpłatnych zajęć nauczysz się mówić po niemiecku i zdobędziesz certyfikat językowy. Masz czas na decyzję do 15.06.2022. Zapraszamy.
Informacja o programie dsd... Deklaracja wyboru grupy...
Aktualizacja: kwiecień 2024 r.